Work

Een ode aan voetbalcultuur

Client: Santos football planet
Art Direction, Branding, Publishing, Design

Sinds 2015 zijn we nauw betrokken bij de ontwikkeling van SANTOS Magazine. In een tijd van snel verteerbare content kiest SANTOS het pad van slow journalism en vraagt een keur aan schrijvers en fotografen hun liefde voor de voetbalsport te delen. Naast het vervaardigen van de huisstijl en het ontwerp van het blad werken we mee aan de bladformule en positionering.

Met hoofdredacteuren Sjoerd Mossou (o.a. AD Sportwereld) en Bart Vlietstra (o.a. de Volkskrant) gaven we in eerste instantie vorm aan de bladformule waarin de echte voetballiefhebber zich herkent. Vanuit het magazine ontwikkelden we SANTOS – middels specials en digitale media – stilaan tot de Lonely Planet van het voetbal.

De Volkskrant

In de Voetbalreisgids van Santos wordt getoerd langs standbeelden, voetbalcafés en geboortehuizen. De vormgeving is fraai, de fotografie goed gekozen.

Mail of bel Martijn van Egmond.
martijn@studiotmo.nl
+31 6 4554 0081